Hogyan tehetjük gördülékennyé a kárügyintézést?
2024. április 18., csütörtök
Az otthonunkat érintő váratlan események felboríthatják mindennapi életünket. Legyen az egy lakásbetörés, vihar okozta tetőkár, csőtörés vagy egy betört ablak - ilyenkor a legfontosabb, hogy hatékonyan intézkedjünk annak érdekében, hogy az életünk minél hamarabb visszatérhessen a normális kerékvágásba. Mit tehetünk azért, hogy gyorsan, egyszerűen történjen, és a megfelelő kárösszeg kifizetésével végződjön a kárügyintézés?
A legfontosabb, hogy a káreseményt minél előbb, a lakásbiztosítási szerződésben előírt határidőn belül – online, telefonon, levélben vagy személyesen – jelentsük a biztosítónak!
Mit tartalmazzon a kárbejelentés?
-
a káresemény időpontját, helyét és rövid leírását
-
a károsodott vagyontárgyak megnevezését
-
a károsodás mértékét
-
a kárt bejelentő személy nevét, elérhetőségét
-
ha képviselővel jár el az ügyben, akkor a képviselő részére adott meghatalmazást
-
a biztosítási szerződés kötvényszámát
Mire lehet szükség a kárügyintézés során?
Gondoskodnunk kell a kárenyhítésről, azaz meg kell előzni a további károk bekövetkeztét, de a biztosító jelentkezéséig csak az elengedhetetlenül szükséges mértékben változtassunk a kár helyszínén és a kárt szenvedett vagyontárgyakon! Ha mégis így tennénk, akkor az elvégzett tevékenységet dokumentáljuk fényképekkel, videofelvételekkel, és ha szakember segítségét vettük igénybe, a tőle kapott számlákat is őrizzük meg!
Egyes káreseményekkel kapcsolatban (pl. tűz, robbanás, betörés) hatósági eljárás lefolytatása szükséges, ezeket be kell jelenteni az illetékes hatóságnak, mivel a káresemény körülményeit rögzítő jegyzőkönyvre szükség lesz a kártérítési eljárás folyamán.
Ha a kárbejelentést esetleg késedelmesen tettük meg, szerezzük be a késés indokát alátámasztó dokumentumokat.
A biztosító kérheti többek között az alábbi iratokat is:
-
tulajdonjog megszerzését, fennállását igazoló dokumentumok (pl. adás-vételi szerződés, tulajdoni lap), idegen vagyontárgyak esetében a birtoklás jogcímét igazoló dokumentum, (pl. bérleti- vagy kölcsönszerződés)
-
a károsodott vagyontárgy beszerzési értékét igazoló dokumentumok (pl. számla, nyugta)
A kárügyintézés
A kárbejelentés alapján a biztosító dönt a kárrendezés módjáról. A kárbejelentést követő 2 munkanapon belül felveszi a kapcsolatot az ügyféllel, és 5 munkanapon belüli időpontot ajánl a kárszemlére. A helyszíni szemlére általában akkor kerül sor, ha az a kártérítési összeg megállapításához indokolt és elengedhetetlen.
A kárszemle akár a kárszakértő személyes jelenléte nélkül is megtörténhet: az okostelefonos videófelvétellel történő kárfelmérés egyszerű, gyors és kényelmes megoldás.
100 ezer forint alatti károk esetén lehetőség nyílhat ún. gyorsított kárrendezésre, melynek ügyintézési határideje legfeljebb 5 munkanap. Ennek feltétele, hogy fennálljanak a lakásbiztosítási szerződésben foglalt kritériumok.
Meglepetések helyett…
Ahhoz tehát, hogy egy káresemény kapcsán a biztosító fizessen, mindenképpen érdemes tisztában lenni a lakásbiztosításunk feltételeivel. A pénzügyi biztonságunk és a nyugalmunk a tét, ezért, ha megkötöttük a biztosítást, és rendszeresen fizetjük a díjat is, ne hagyjuk, hogy egy határidő elmulasztása vagy egy hiányzó dokumentum miatt veszélybe kerüljön az akár tetemes összeget is jelentő kártérítés!
A Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítások természetesen lehetővé teszik, hogy akár otthonról, sorban állás nélkül, online jelentse be kárügyeit és küldje be iratait, így a nap 24 órájában intézhetők és nyomon követhetőek a kárrendezési ügyek.
Az oldalunkon található online kalkulátorral összehasonlíthatja és megkötheti az Ön számára legkedvezőbb Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítást!