Mit jelent a fogyasztóbarát minősítés az otthonbiztosítások esetén?
A Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítás (MFO) védjegyet és biztosítási terméket a Magyar Nemzeti Bank (MNB) vezette be a lakásbiztosítás piacon. Az MFO legfőbb célja, hogy széles körben elérhető, könnyen összehasonlítható, valamint gyorsan és papírmentesen megköthető lakásbiztosítások kerüljenek forgalomba, melyekhez teljes mértékben biztosított az online ügyintézés.
Az alábbi felsorolásban összegyűjtöttük az új típusú lakásbiztosítás és a Minősített Fogyasztóbarát védjegy legfőbb előnyeit:
- Összehasonlíthatóság
A biztosítók kizárólag az MNB által elvárt követelményeknek megfelelő lakásbiztosításokra kaphatnak MFO minősítést. Alapcsomagban elemi károk, illetve általános, a háztartásokat tipikusan érintő káresemények esetén is fedezetet kell biztosítaniuk a fogyasztóbarát minősítéssel ellátott otthonbiztosításoknak, emellett mind az ingatlan, mind az ingóságok esetén is egységes elnevezésű kiegészítő fedezetek választhatók. Ezzel az egységesítéssel a biztosítótársaságok ajánlatai egyszerűen összehasonlíthatóak, melyet MFO lakásbiztosítás díjkalkulációs felületünkön most könnyedén és gyorsan megtehet: https://e-otthonbiztositas.hu/dijkalkulacio
- Kiszámíthatóság
Az ingatlanok és az építőanyagok árának emelkedése folyamatosan drágítja a javítási és az újraépítési költségeket egy váratlan káresemény esetén. Ugyanígy gondolni kell az ingatlanban található ingóságok értékére és javítási, pótlási költségeire, hisz a legtöbb káresemény nemcsak az ingatlant, hanem a benne lévő tárgyakat, ingóságokat is érinti. Ez az új típusú lakásbiztosítás elősegíti, hogy a biztosítási fedezetek hosszabb távon magas szintű védelmet nyújtsanak.
Kár esetén a biztosítót szigorú határidők kötik. A kárbejelentést követően legfeljebb 2 munkanapon belül felveszi Önnel a kapcsolatot, a kárkifizetésre a kárszemlét vagy az utolsó dokumentum beérkezését követő 5 munkanapon belül sor kerül. 100 ezer Ft alatti károk esetén lehetőség van gyorsított kárrendezésre.
- Zökkenőmentes kiszolgálás
MFO esetén a biztosító a teljes folyamat során – vagyis az ajánlattételtől a szerződés megszűnéséig – biztosítja az ügyfélközpontú, 100%-ban papírmentes, online kommunikációt, azaz Önnek lehetősége van elektronikus úton megtenni a biztosítási ajánlatát, nyilatkozni, kárt bejelenteni, tájékoztatást kérni, továbbá szerződést módosítani, illetve felmondani.
További kérdése merült fel, vagy tanácsot szeretne kérni? Kérjen visszahívást és kollégánk hamarosan felkeresi.